söndag 10 april 2011

Best of Kap Verde: Dansen

Jag skulle kunna vara jordens mest osvängiga person. Varje gång jag försökt mig på att träna dans i någon form har jag frustrerat konstaterat att det liksom inte är min grej. Fast jag verkligen gillar att dansa i andra sammanhang.

Men så hände Kap Verde.

När solen stod som högst varje dag under veckan dök det upp ett helt gäng mäktigt bra dansare som jobbade på hotellet, och med deras hjälp fick vi bland annat prova funana, en kapverdisk pardans som liknar bugg med det man gör med överkroppen, fast som innehåller väldigt mycket mer höfter och galna grejer med benen. Dessutom dansade vi olika sydamerikanska och spanska danser där man skulle rulla på höfterna mer än vad min svenska, stelopererade hjärna och kropp egentligen ville. Men det var så sjukt roligt! Så nu tänker jag dansa loss så ofta jag kan.

Funana
Nån slags spansk dans. Rodnande lägger jag upp klippet nedanför, titta på egen risk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar