fredag 1 oktober 2010

Jag är världens bästa löpare!

Inspirerad av Miranda och Petra tänker jag göra en lista:

Därför är jag en grym löpare:

1. Jag sprang mitt livs första millopp i juni 2009 på drygt 56 minuter. Ett år senare krossade jag sub50!

2. Jag ökade min längst löpta distans under en sommar från 3 kilometer till 21,1. Och jag älskade varenda ögonblick!

3. Efter knappt ett och ett halvt år som löpare sprang jag mitt första ultralopp. Och jag gjorde det i ett jämnt och fint tempo och med ett leende hela tiden. Och snabbt!

Bland annat därför. Det finns mycket mer.

Kontentan av det här är att vi är våra bästa löpare allihopa. Och om vi känner för att skryta om det ska vi få göra det. Utan att folk ska känna sig tvungna att hacka ner och mala sönder. Fan ta Jante.

2 kommentarer:

  1. Underbart! Jag ska genast fundera på varför jag (också) är bäst!

    SvaraRadera