måndag 2 augusti 2010

Ensam på Vindelfjället


Idag tog jag mina tunga ben och traskade längs Kungsleden en bit. Egentligen var planen att vi skulle ta oss till Viterskalstugan, en av STFs fjällstugor, och äta lunch och sen ta oss de sju kilometerna uppför Sytertoppen, men Johan mådde inte bra och ensam bestiger jag inte berg. Men till stugan kom jag och fick mig en underbar naturupplevelse på vägen. Det är något magiskt med allt ovanför trädgränsen! Jag känner mig helt harmonisk där uppe. Mötte några fransmän som hade vandrat hela leden från Abisko, och jag måste säga att jag blev lite sugen. Kanske nästa år...?

5 kommentarer:

  1. Härligt! Är i Kiruna på semester, dock ingen vandring, men så härlig natur här, jag bara njuter!

    Ja, det stämmer, var nog det som skylten var för, såg det sedan :)

    SvaraRadera
  2. Hallå! Nyligen bestämde jag mig för att lista Sverigs alla bloggar om hälsa. Däribland ämnen såsom träning, viktminskning, recept (kost), sjukdomar, etc. Eftersom din sida passar in där så skulle jag väldigt gärna se att du registrerade den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis är det helt gratis.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera
  3. Ni verkar ha haft tuffa men fina dagar i fjällen! Har följt med lite men inte kommenterat innan nu, och jag tycker ni är super coola!

    SvaraRadera
  4. Jenny: Kan tänka mig att det är vackert i Kiruna också! Jag får försöka ta mig dit nästa sommar. :)

    Åsa: Det var det!

    Sofie: Nu såhär i efterhand minns jag inte på vilket sätt det var jobbigt, jag har bara en abstrakt känsla av att det inte var lätt. Men allt det fina minns jag hur bra som helst! Det verkar vara som när ett förhållande tar slut - då minns man inte skiten, utan bara det bra. :)

    SvaraRadera