onsdag 7 juli 2010

Sub 50 på lördag?

Från i söndags. Snart framme i Simlångsdalen. Vad Rikard har för sig? Jo, vi hittade smultron längs vägkanten! Foto: Anders J

Ibland blir man lite förvånad. Idag upptäckte jag att jag har träningsvärk mellan skulderbladen. Var kom det ifrån? Jag kan inte minnas att jag använt just de musklerna nåt särskilt de senaste dagarna.

Jag funderar lite på målsättningar förresten. Varbergsloppet ligger ju närmast i tid för mig. Förra året sprang jag på drygt 57 minuter, men då var loppet en kvartsmara. I år har de gjort om till ett millopp. Senaste milloppet jag sprang var ju Midnattsloppet förra året, då stannade klockan på 52.45. Sedan dess har jag sprungit seedningsloppet till Göteborgsvarvet, där jag passerade milen på nånstans mellan 50 och 51 minuter. Och då hade jag knappt hunnit löpträna nåt efter Vasaloppet, men hade däremot en fantastisk fysik tack vare allt skidåkande.

Men, frågan är ju. Kommer jag kunna hamna där någonstans runt 50-51 minuter på lördag? Loppet i Varberg är något mer kuperat, plus att sista kilometrarna går längs en väldigt vindpinad strandpromenad där motvind är mer regel än undantag. Eller ska jag till och med sikta på sub 50? Tänk, vilken dröm det vore! Hm, tål helt klart att tänkas på.

4 kommentarer:

  1. Det var några veckor sedan jag tittade in sist och oj vilken inspirationsvåg jag möttes av nu :) Du verkar så glad och lycklig och underbart att du har hittat tillbaka till löparglädjen :)

    Självklart ska du sikta på sub 50! Sista sträckan längs strandpromenaden kan vara (som du säger) rätt blåsig, men ibland har man tur och får medvind (eller iaf sid-medvind) :)

    SvaraRadera
  2. Klart du ska satsa Therese!! Det sitter i huvudet, bestäm dig bara för att gå under 50 så blir det så! :)
    Heja dig!!!

    SvaraRadera
  3. Satsa satsa satsa! Vad har du att förlora?

    SvaraRadera
  4. Säger som Daniel. SATSA! Det är en hyfsat snäll bana tycker jag men det kan blåsa en jädrans motvind på slutet. Lycka till!

    SvaraRadera