tisdag 27 juli 2010

NERVÖÖÖÖÖS!


Okej. Nu är det fjärilar i hela min mage. Sista passet innan Icebug 24 är gjort. Jag och Johan testsprang Galgberget idag med fullpackade ryggsäckar. Uppför backar och nerför backar. Och rätt mycket gång däremellan. Det var tungt och varmt. Vi försökte komma på lite strategier för hur vi ska tänka där uppe på fjället i 24 timmar. "Jamen det är ju bara att tänka att vi ska göra fyra löpträningspass på ett dygn. Skulle vi vara på ett träningsläger skulle det vara nästan normalt. Och så får det vara vila i form av gång några timmar emellan", sa Johan. Jojo. Fyra träningspass. De måste ju vara typ tre timmar långa och med typ två timmars vila mellan.

Och vet du, det ska regna. Hela dygnet.

Men vafan. Det är ju inget att hänga läpp över. Värre är isåfall att min vandringsryggsäck som jag tänkte ha på resten av resan när vi ska till Mo i rana och sen söderut i Norge har MÖGLAT! Äckligt. Jag måste ha en ny. Och det måste jag fixa imorn. Hjälp.

Världens bästa team!

Jag har för övrigt inte ens bestämt vilka skor jag ska ha på mig. Inov8 X-talon eller Salomon Pro 3D Ultra? Inovatesen har bra grepp, är lätta och torkar fort efter alla fjällbäckar vi springer genom. Men de sitter tight på foten och jag är rädd att efter tjugo timmar kommer jag ha blå tår och skavsår på varenda liten kvadratmillimeter. Salomonskorna är lite större och sitter grymt skönt. Greppet är förhållandevis bra, men inte som med Inovatesen. Dessutom är de tunga och när de blir blöta torkar de inte alls lika fort. Jag hade dem i Skottland förra året när vi vandrade, och jag kände mig ganska kall och blöt om fötterna när vi hade klafsat genom nåt vattendrag.

Så många val man måste göra! AAH!!

3 kommentarer:

  1. Verkar bli regn på Vertex med.:-( Men som du skriver, inget att hänga läpp för! Bara det inte regnar på tvären...Eller snöar...
    Jag velar med vad det gäller skor. Halka och ha hela fötter eller ha grepp och onda fötter?

    SvaraRadera
  2. Shit! Ska du springa Vertex! Häftigt. Jag hade helt missat det, har varit ganska bortkopplad från nätet de senaste dagarna. Jag tror att det bästa är att ta med båda skoparen och bestämma sig innan start. Gå på känsla liksom. För min del har jag ju att ta hänsyn till att vi ska fortsätta resa i en vecka till, och då måste jag ha någorlunda hela fötter...

    SvaraRadera
  3. Stort lycka till!! Det här ska bli riktigt spännande att höra mer utav! Efteråt. Jag tror på dig! Heja heja!

    SvaraRadera