söndag 4 juli 2010

Livet är underbart!

Välförtjänt bad efter 20 kilometer! Foto: Anders Jelander

Idag har jag slagit distansrekord och haft en underbar dag! Nästan 20k till frukost tillsammans med grymma ultralöparna Anders och Rikard ut till Simlångsdalen där det väntade loppis som SIF arrangerade och som vi skulle jobba på. Men innan vi klev i försäljarkostymen hoppade vi i Fylleån och simmade omkring och njöt av livet.

Efter några timmar i strålande solsken och kvävande hetta bland prylar, damm och fyndsugna hallänningar skuttade vi skorna igen och skulle ta oss hem. Rikard hade lite knas med höften och jag var solseg i huvudet, så det blev en hel del inslag av gång. Men det gjorde ju ingenting, det var bara bra för huvudet att få träna på att stanna och starta om med löpningen några gånger. Totalt sprang och sprang/gick jag 36 kilometer idag! Hade mina fötter inte ballat ur hade jag nog baskemig tagit de där sista 6 kilometrarna som behövdes för att springa ett marathon. :)

Och jag testade att springa med riktig rygga för första gången, alltså inte bara en pyttig vätskerygga utan en som var packad med vätska och kläder och lite energi. Inte jättemycket vikt, men åtminstone 1-1,5 kilo utöver 2 liter vätska. Nu känner jag mig lite skavd i midjan, men under själva löpningen var det inget problem.

Livet är så förbannat fantastiskt härligt så det känns nästan lite overkligt!

3 kommentarer:

  1. Shit vad härligt! Sprang ni gamla järnvägen?

    SvaraRadera
  2. Yes, Bolmenbanan höll vi till på. Kan vara en pina mentalt om man gör den ensam tycker jag, man ser ju hur långt som helst framåt ibland och då känns det som att den aldrig ska ta slut. Men med sällskap var den som en bit kaka! :)

    SvaraRadera