tisdag 25 maj 2010

På väg mot nya mål

En blivande orienterare!

Igår bestämde jag mig för att skaffa mig ännu en klubb. En orienteringsklubb. Visserligen skulle det räcka med en enda klubb, det finns ju såväl skid- som löp- och orienteringssektion i Simlångsdalen, men jag har kommit på mig själv med att vara en riktig föreningskramare som vill vara med överallt. Jag älskar föreningslivet! Det är tammefan helt obegripligt och fantastiskt att så många människor ger så mycket av sin tid och kraft ideellt för att barn och unga och förvuxna unga (som jag) ska få upptäcka nya underbara sätt att röra på sig och få möjlighet att utvecklas och bli bättre. Så från och med nästa vecka hittar ni mig varje torsdag i någon form av skog i trakterna kring Halmstad där Halmstad OK fixar orienteringsträning - det är dags att bli orienterare på riktigt!

2 kommentarer:

  1. Fan vad pepp man blir av att följa din blogg, Therese, nu när du säger det, så känner jag hur djävla rätt orientering är. Helt grym riktning för dig - låt sommarsäsongen komma fan!

    SvaraRadera
  2. Aaaah! Dit ut vill jag med!Klart vi ska försöka ses o kuta ihop när jag kommer ner! Jag kommer ner torsdagen den 17/6 och stannar till söndag 20/6. Fredagen kanske? :-)Simlångsdalen? Keneberget? Prins Bertil? Galgberget? Sperlingsholm? :-O

    SvaraRadera