fredag 21 maj 2010

33063...

...det är mitt startnummer i morgon, om du vill veta. :)

Jag måste erkänna att jag har svårt att koncentrera mig på jobbet idag. Och sur och jävlig har jag varit de senaste dagarna också. Jag laddar, liksom. Försöker skapa den där tävlingsbubblan omkring mig och fokusera. Tänka positivt. Känna mig som en gud, en hjälte och en oslagbar evighetsmaskin med ovanligt snabba fötter.

Norska meterologiska institutet lovar sol, 20 grader och svaga nordvästliga vindar, så svaga att de knappt räknas. SMHI tror på några sekundmeter mer vind, men annars ganska likt. Låter verkligen som toppenväder! Kepsen och korta tightsen på liksom!

Det jag funderar över mest just nu är vad sjutton jag ska ha på fötterna. Jag gillar verkligen känslan i benen när jag springer med mina orangea Saucony, men jag tror inte att jag fixar två mil med dem på asfalt. Eller? Mina Mizuno Elexir är förstås riktigt bra de också, men jag får inte samma snabba känsla i dem.

Jag börjar bli nervöööööös!!

3 kommentarer:

  1. Keps och linne med jogg.se-tryck, race-kortbyxorna och dojjor, vad mer behöver man? Jag börjar faktiskt också bli lite nervös nu, men vadå, det blir askul. Lite jobbigt också kanske, men mest kul! Och för 32:a gången i rad verkar det som att vi slipper regn. Det har faktiskt aldrig regnat på ett Göteborgsvarv än så länge!
    Lycka till! Håller tummarna mentalt för dig under loppet!

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till! Kommer att gå hur bra som helst.. oavsett skor tror jag.

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Jag börjar också bli nervös... :S

    SvaraRadera