söndag 7 februari 2010

Skiiers high?

Snygga spår på hemmamyren

Finns det nåt som heter "skiiers high"? Isåfall har jag upplevt det idag. Besökte hemmaspåren på myrarna utanför Simlångsdalen och hade underbara femtio minuter med stakning på hårda, sköna spår på en välpackad bädd där stavarna fäste och där jag liksom flög fram. Bara jag och mina skidor under en tjock, mulen himmel. Bara jag och mina maskiner till armar som skötte sig exemplariskt idag. Gårdagens stakövningar verkar ha gett resultat för jag hade sånt skönt flyt i stakningen, magen gjorde sitt och armarna tog över precis där de skulle. Landade vid spårstarten efter femtio minuter och tio kilometer med ett nöjt flin över hela ansiktet och kunde sen ge mig ut på fem nya kilometer med åkglädje i hela kroppen.

Den här bilden har inget med dagens underbara pass att göra. Men det är nog tack vare Johans stakningstips från igår som jag hade en sån skön upplevelse idag!

4 kommentarer:

  1. Självklart finns det skiiers high! Var åkte du? (Simlångsdalen är ju stort menar jag. hehe)

    SvaraRadera
  2. Blir inspirerad av din känsla! Den ska jag också uppnå. Minsann. ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack söta för fin kommentar.
    Jag fick verkligen blodad tand. :)
    Hoppas att vi ses i Sälen eller Mora. Det vore kul att säga hej. När kommer du dit?

    SvaraRadera
  4. Ingmarie: Långhulten! Deras spår är underbara! Milen är rena drömmen att åka.

    Ulrika: Det tycker jag absolut att du ska! :)

    Åsa: Ja, det vore roligt att säga hej! Fast vi är väl i Sälen/Mora på olika helger? Jag åker nämligen inte dit förrän lördagen den 6 mars och visst är tjejvasan den 27 februari? Fast du kanske stannar hela veckan? I så fall tycker jag att vi ska försöka ses! :)

    SvaraRadera