måndag 25 januari 2010

Militärträning i Halland!

Under hösten och vintern har jag läst så många berättelser om militärträning och lite sådär smygande har min tidigare inställning "usch vad jobbigt att smutsa ner sig" bytts till "åh fan, jag vill också kräla, krypa, bära, skrika, få blodsmak och bli skälld på". Till och med nu när jag skriver det här känner jag mig förvånad över att jag ens tänker tanken.

Nåja.

Såg imorse att Military fitness ska dra igång militärträning i Halmstad. Och jag blir så sugen! Måste bara ägna mig åt att lista lite pros och cons. Det där med att ha en dag vikt för en viss sorts träning är liksom inte riktigt min grej. Jag kommer förmodligen missa nåt pass eftersom jag inte riktigt kan lova att jag inte får ett infall och hittar på något annat. Och hur kul är det egentligen att bli smutsig som en gris?

Men samtidigt - jag tror jag behöver lite hets och press. Jag vet med mig att jag är dålig på att pressa mig till det yttersta när det gäller till exempel att springa den där sista intervallen, eller göra de där armhävningarna på tå ordentligt. Men om man har ett helt gäng omkring sig som gör de förbannade armhävningarna på tå, och dessutom har någon ställföreträdande Spyfys eller Blodsmaks-Bruno som peppar och härjar så kanske det härdar mitt psyke lite och får mig att krama ur det sista ur mina förtvivlade muskler.

Så. Jag får nog fundera lite på det här.

2 kommentarer:

  1. oj. intressant! men som du har jag också svårt att vika EN dag till ETT SLAGS pass. men jag ska kika på det!!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det låter galet roligt! :) men håller med om att man känner sig låst när man bokar och betalar för en speciell dag.

    Visst var vi grymma igår och en liten tröst är faktiskt att jag inte var ensam om att känna som jag gjorde. Jag trodde att det bara var jag och föreställde mig att alla andra åkte jättebra och slog rekord osv... Och idag är jag sugen på skidor igen, konstigt hur man fungerar :)

    SvaraRadera