onsdag 28 oktober 2009

I'm in love!

Jag älskar mitt maghjul! Även om jag inte riktigt fattat ännu varför folk kallar det just maghjul eftersom jag knappt känner nåt i magen trots två riktigt jobbiga omgångar med hjulet. Men det är råeffektivt för mina förtvinade axelmuskler hur som helst. Och så gillar jag att det får mig att skrika! När jag styrketränar så är jag förmodligen lite mesig av mig, för jag ägnar mig aldrig åt såna där primalskrik som de stora, starka männen gör. Kanske skulle jag skrika om jag lade på mer vikt, eller kanske inte. Nåja, hur som helst så skriker jag (eller morrar åtminstone) på de tre sista repetitionerna i varje set. Underbart!

Igår ställde skidinköpet till det för min träningsiver. Jag kom aldrig iväg på mitt rullskidspass som jag hade tänkt mig, men det gjorde inte så mycket. Jag utmanade istället Johan på lite styrkeövningar på vardagsrumsgolvet lite senare. Han klarade också 3x20 med hjulet, men under mycket stånk och stön. Sen ville jag ha honom att göra en planka. Han dråsade ihop ganska omgående medan jag stod där med rak rygg och stålmage. Sen härmgjorde han solhälsningen bredvid mig, något jag antar att han funderat över hur den ser ut ända sedan jag berättade om samtalet jag hade med en person som berättade att hon brukade yoga naken på morgonen, och särskilt göra ett antal solhälsningar. Jag hörde spridda fniss från honom när vi stod i hunden och jag kan bara föreställa mig vad han tänkte.

3 kommentarer:

  1. Jag har ett hemma som jag inte riktigt lärt mig förstå än. Men nu blev jag sugen på att testa!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken syn ja! :D

    Jag har aldrig förstått mig på det där maghjulet (kan bero på att jag knappt orkar en iofs.. fattar inte hur jag kan vara jättestark i vissa magövningar men skitsvag i andra!) men jag kanske får ge det en chans då för mina axelmuskler är inte heller de starkaste på jorden :)

    SvaraRadera
  3. Tack för recensionen av hjulet. Det måste kanske bli ett sånt, eller om jag önskar mig ett av tomten :)

    SvaraRadera