tisdag 1 september 2009

Therese vs Mörkret: 1-0


Jag får väl erkänna att det inte var min mest briljanta idé att springa hem från Vilshärad halv nio på kvällen. Det blev ju kolmörkt så fort jag kom utanför bebyggda områden. Försökte se det som en föraning till alla ultralopp jag ska springa nätterna igenom i framtiden... Följde cykelvägen via Tylösand och hade ett helvete i 7k när jag inte visste vad som var skuggor och vad som var avgrundsdjupa hål i asfalten. Dessutom kändes det lite olustigt att vara så ensam så långt bort från allt civiliserat. Men efter en mil eller så var jag tillbaka i utkanten av Halmstad och livet kändes lite bättre igen. Ta dig i arslet mörkret, jag är inte rädd!

Men det är rätt fantastiskt vad mycket dumheter som hinner flyga igenom huvudet när man känner sig som en liten ö i havet. Jag såg älgar och läskiga män bakom varje träd och började räkna på hur länge jag skulle orka hålla min 400-metersintervallfart. Inte särskilt länge kom jag fram till. Älgen skulle nog hinna ifatt och bita mig i öronen. Sen kom jag att tänka på en midsommar för många år sedan då jag klippte en tjejs lugg med kökssaxen och en annan tjej drack vaniljvodka tills hon kräktes. Jag har inte firat en enda liten högtid i Tylösand, men det är något med den platsen som gör att man alltid tänker på midsommar. När jag tänkt färdigt på det vart jag sugen på glass och började rangordna glassmaker. Körsbär kommer högst, sen hjortron.

Nu ska jag sova. Klockan fem ringer klockan i morgon bitti och kräver att jag ska gå upp och leverera morgonradio till hallänningarna.

6 kommentarer:

  1. hhaha förstår precis vad du menar. med allt!

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket som flyger genom skallen på en när man låter tankarna göra som dom vill! Känner igen det där. ;)

    SvaraRadera
  3. @Sara: :)

    @Johanna: Nästan så man blir lite orolig för vad mer som kan gömma sig i huvudet... :)

    @Mikaela: Haha, jag har tänkt tanken och börjat sondera marknaden. Håller nu som bäst på och funderar över vad som är bäst - halogen eller lysdiod. :P

    SvaraRadera
  4. kan vara rätt mysigt att springa i mörker, men inte när det är kolsvart!

    SvaraRadera
  5. Det är så gött, när ett prylbehov uppstår får mange isg ut och försöka fatta lingon (inte bär utan plural av lingo), alla jämförelsevärden som används osv. Som jag när jag skulle handla tältet, inte visste jag vad vattenpelare var, men nog ville jag att vattenpelaren skulle ligga på minst 2000... ;)

    SvaraRadera