onsdag 16 september 2009

Spralliga ben och svettiga backar

Galgberget

Om jag fick bestämma skulle jag bara leka och springa långpass. Att hålla på och tjurrusa i uppförsbackarna, vända efter varje nedförslut och ta backen på andra hållet när man ändå är i farten och sätta upp slutmål för fartsträckorna som är typ "till nästa sväng" när man inte ens ser slutet på rakan man ska rusa på och därför kan få springa som satan i kanske hundra meter mer än man trodde - det är fan livet. Näst efter att springa lugnt och läääänge så är fartlek det bästa jag vet.

På väg bort mot Galgberget erbjöd sig Johan att vara hare nästa gång jag tänkte persa på 5k. Jag har ju fortfarande en måltid att sträva mot på den sträckan - sub 22 min innan 2009 är slut. Men alltså, jag funderar på att lägga ner den grejen. Vem vill vara snabb när man kan vara uthållig? Och dessutom på en så skruttig sträcka som 5k.

Jag tror jag behöver lite nya mål. Någon som har ett förslag?

5 kommentarer:

  1. nej säg inte sådär haha, jag har som ett av mina mål att springa snabbare och bättre på just 5km. Just nu ligger jag på ca 5:12 och det vill jag förbättra. men självklart är även mitt mål att vara en mer uthållig löpare än att springa fort, det ligger liksom mig mer nära. men ändå vill man ju pusha sina personbästa tider också ;)

    (föressten så har jag och min sambo börjat skriva på en ny blogg precis, om träning och löpning)

    SvaraRadera
  2. Äsch, 5k är egentligen inte alls någon skruttig sträcka! Jag säger nog mest så för att jag är bätttre på att springa långt och långsamt än kort och fort. :) Men jag sitter och avundas i hemlighet när jag ser tider runt 18-19 minuter i resultatlistorna för 5k...

    SvaraRadera
  3. Bra där, nu kan jag andas ut igen :-)

    SvaraRadera
  4. Det där med fartlek och intervaller och sånt är jag riktigt dålig på... Måste bli bättre! SKÄRPNING JOHAN!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, SKÄRPNING JOHAN! Det som är så roligt! :D Ut med dig på intervaller nu! ;)

    SvaraRadera