måndag 21 september 2009

"Jag åker kanske ifatt dig"...

Man ska spinna medan järnet är varmt, rulla allt vad hjulen håller och smida medan katten är borta och råttorna går som katten runt het gröt. Eller ja, man ska passa på medan det suger i rullskidsnerven. Ingen löpning idag heller således, utan istället knappt två timmars stundtals asjobbig, stundtals underbar rullskidåkning.

Sms:ade Johan och frågade om han skulle skida och om jag fick hänga på. Fick ett tveksamt samtal i luren. "Åk du före så kanske vi kan mötas nånstans, jag ska bara laga färdigt maten och äta. Jag åker kanske i fatt dig". What?! Okej, nog för att jag är långsam och inte har bemästrat tekniken till fulländning ännu, men jag lär ju knappast ha klister under fötterna. Det slutade ändå med att vi åkte samtidigt och med att han förvånat konstaterade att han är imponerad av mig och min åkning: "Du får ju upp riktigt bra fart i stakningen!". HA!

Vågade förresten släppa stavarna och försökte få in den där förbannade diagonaltekniken i en svag uppförsbacke. Om och om igen. Ner och upp. Vingel, vingel. Men snart har jag det!

Kom hem och kände mig nöjd, glad och stolt. Slog på webbradion och lyckades pricka in sista kvarten på MFF-Elfsborg. Kände mig genast brutalt nerslagen i skorna. Vem fan har bytt IFE:s backlinje mot ett såll?!

3 kommentarer:

  1. Blev alldeles fnurrig i skallen av första stycket där, hihi.

    Ang. att åka diagonalt med rullskidorna: Det tyckte jag alltid var jätte svårt; svårt att kunna få en normal avspark. Det är ju en helt annan känsla och annat tryck när man står på riktiga skidor - mycket lättare då!

    Kul att du har in stakningen så bra!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att du får snurr på rullskidshjulen. Jag blir så sugen att ge mig ut när jag läser om det på din sida men av nån anledning blir det aldrig av. Kanske skulle testa 'ski-commute' till jobbet :)

    SvaraRadera
  3. Snorkis: Jag ser verkligen fram emot snön så det blir lite enklare att diagonala!

    Johan: ski-commute! Ja det vore nåt! :D

    SvaraRadera