söndag 13 september 2009

En prinsessas längtan...

...efter att få komma hem!! Sitter på tåget och lämnade just Kungsbacka tror jag att det var. Och även om jag mår som en prinsessa så känner jag mig jääävligt less på det här tåget nu. Lämnade Uppsala kl 17.10 och kommer inte vara hemma förrän strax före elva. Kan ingen dra ett direktspår mellan Halmstad och Stockholm? Eller kan ingen åtminstone bestämma att vi låter bli att stanna i alla Skövdeställen?

Nåja. Jag ska inte gnälla. Den här dagen har varit fin. Återhämtning i form av en liten promenad på sådär 5k upp till Ackis och tillbaka, sen stor brunch tillsammans med närmsta släkten. Att jag sedan råkar hamna i helvetestågvagnen med snoriga och svininfluensiga människor som vägrar snyta sig utan istället sitter och andas som en skördetröska kanske inte är hela världen.

Men snälla tåget...det gör mig inget om du kör liiite fortare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar