torsdag 10 september 2009

Den här...eller kanske den här...eller kanske den?

Den rosa kepsen eller den vita? Linne eller kortärmat? Långtights eller trekvarts? Seger- eller Nikestrumpor?

Jag har plötsligt blivit lite skrockfull. Väljer kläder till lördagens lopp efter hur lyckad jag känt mig i dem. Mina favorittights har aldrig svikit mig när det gäller snabbhet. De har ordnat personbästa både på Varbergsloppet och Midnattsloppet. Men de har ett par taskigt lagade hål i baken efter ett par mindre smidiga omkullkörningar på rullskidorna. Känns sådär. Då återstår mina andra trekvartisar som aldrig känt några tävlingsnerver. Däremot har de varit hur snälla som helst på mina långpass och tagit mig många kilometrar. Eller ska jag satsa nytt och fräscht på mina oanvända långtights som kanske kan ta mig långt bara på ren nybörjarvilja?

Rosa kepsen är rolig och gör mig lite lättare att se för eventuella hejaklackar. Men den vita har hängt med på alla mina äventyr den senaste tiden.

Jag känner mig lite störd.

3 kommentarer:

  1. Var glad över att du inte är ensam. Jag känner igen mig. Men klart lite störda kanske vi är.

    SvaraRadera
  2. Haha, vad skönt att höra! :D

    SvaraRadera