lördag 8 augusti 2009

Spring i huvudet


"Pain is inevitable, suffering is optional..."

Jag gick till biblioteket med uppdraget att skaffa mig något somrigt att läsa. Att bara ha en bok igång funkar inte för mig, nä, minst tre ska det vara samtidigt. Och eftersom jag lånade The loneliness of a long distance runner häromdagen och dessutom håller på med The sorrows of an american av Siri Hustvedt så fattades det ju en bok. Jag kom ut med What I talk about when I talk about running, det vill säga Haruki Murakamis "biografi" eller vad man nu ska kalla den. En bok som handlar om hur han mår och vad han känner och tänker när han springer. Och så slängde jag med en bok av Malin Ewerlöf om hur man blir en bättre löpare.

Ibland känner jag mig lite löparskadad och allmänt enkelspårig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar