måndag 3 augusti 2009

Rekord?

Helvete vad allt har dragit ut på tiden idag. Ända sedan jag klev ur sängen i morse har jag tänkt ge mig ut och springa. Jag kom iväg för en timme sedan.

Det blev snabbdistans, 5 kilometer runt Nissan. Försökte hålla tempot under 5min/k, men det gick sådär. Landade på 25:57 min, vilket ju trots allt är rekord sedan jag skaffade min Polarklocka. Bara en sån sak liksom!

Funderar på om det är en bra idé att revidera mina tider från tiden innan klockan. Jag har ju trott att jag sprungit 5k på 25 blankt tidigare, men frågan är faktiskt om det inte var kortare än 5. Och om det inte snarare handlade om typ 25:45min... Kanske borde jag börjat om från början när jag började mäta tempo och sträcka med poden? Fast det kanske är dåligt för moralen och karaktären. Det kanske är bra att det står på min PB-lista att det är 25.00 som gäller för bästa tid på 5k. Fast samtidigt så känns det ju jävligt pissigt att aldrig någonsin, hur jag än kämpar, komma ner på såna tider. Det tyder ju på att jag aldrig varit där.

Nåja.

Jag har tvättat skor idag också. Mina Salomonvandringsskor luktar apa och lukten sprider sig i hela lägenheten. Vet inte riktigt hur jag ska få bort den. Nu har jag förpassat dem till balkongen där de kan stå och torka och tänka över sina synder. Och förbanna sin ägare för att hon lät dem ligga i en plastpåse ett par dagar i Glasgow istället för att skura av dem ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar