tisdag 18 augusti 2009

Nu snackar vi prestationer igen!


Bild lånad från Aftonbladet

Jag kan inte släppa hur himla uppskriven och hyllad Usain Bolt blir. Hallå! Han ägnade sig åt att springa asfort på några futtiga metrar! Jag har svårt att tycka att sprint är särskilt upphetsande. Ge mig istället ett millopp så blir jag genast lite mer peppad.

Såg två tredjedelar av finalen på 10k i Berlin igår, och fy faaan vad fort det gick! Tyckte på sätt och vis lite synd om Zersenay Tadese som drog och drog, men som sen fick se sig lätt och ledigt bli omsprungen av helt fantastiska Kenenisa Bekele på sista varvet. Han bara susade ju! Och detta efter att ha sprungit de senaste kilometrarna i en hiskelig fart. Kan bara fundera över hur snabbt det kunde gått om han gått för fullt. För en snubbe som kan studsa runt och springa vidare på det där sättet efter 10k kunde lätt ha kapat några sekunder till på sluttiden.

Jag älskar långdistans! Underbara, fantastiska sport. Underbara, fantastiska löpning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar