måndag 17 augusti 2009

Dagen då mina ben blev kvar på Sannarp


Målgång efter sista fyrahundringen!

Planen var fyrahundringar i ett rysligt tempo. Eller ja, 4.00-4.10 ungefär. "Spring så det känns som om du ligger på 90 procent" sa coach J. Hur vet man sånt? Jag sprang så det kändes som att jag höll på att dö på upploppet, men efter en minuts gå/stå-vila var jag fit for fight igen och pulsen hade lugnat sig. Fyrahundra meter till och jag höll på att dö igen... Och så höll det på. Höll ett ganska jämnt tempo, men kroknade lite på femte. Då vilade jag 90 sek istället och körde en åttahundring på 3.44min som laddning för sista fyrahundringen som jag gjorde på samma tid som femte, trots att det kändes som att jag kröp fram.

6x400m (med 1 min vila)
1: 1.35
2: 1.39
3: 1.37
4: 1.38
5: 1.44
(800 m: 3.44min)
6: 1.44

Jävlarimig vad det var slitigt! Första tre gick egentligen hur bra som helst, men på fjärde blev det segt sista hundra, på femte stelnade benen efter tvåhundra och på sjätte var det som att benen försvann. Gissar att de drunknade i mjölksyra och att de ligger kvar i sista kurvan någonstans.

J sprang förstås snabbt som vinden och jag fick mest spana på hans rygg. Men jag höll mig någorlunda till min plan, och det är jag nöjd med. Trodde att jag skulle orka fler dock, men det får väl bli en annan gång.

1 kommentar:

  1. Duktigt jobbat med dina fyrahundringar, de är nog bland de jäkligaste intervallerna att springa tycker jag personligen. Blev dock sugen på att köra dem nu när jag läste detta! :)

    SvaraRadera