tisdag 11 augusti 2009

Jävlars vad stark jag känner mig!



Jag har varit på gymmet. Jag vet, en lite konstig sak att göra när det är soligt. Men jag kunde inte hålla mig borta. Jag ville liksom lyfta lite saker. Bestämde mig ändå för bodypump istället för att köra egen styrketräning, mest för att om jag hade kört själv hade jag nog bara tränat axlar. Och det gjorde jag ju senast jag styrketränade också, så det hade ju kanske inte varit optimalt.

Och jag vet inte om det var Pippi Långstrump-flätorna (som böjde sig mer och mer uppåt ju svettigare jag blev) eller om jag bara helt enkelt hade en bra dag - men jag kände mig stark som en oxe! Jag lade inte på sådär jättemycket mer på stången, men alla övningar gick jättebra, utfallen satt som de skulle och jag tror jag kommer ha fasansfull träningsvärk i mina hamstrings imorgon.

Att jag sedan kände mig som ett kylskåp och en stelbent och -ryggad löpare bland alla urviga yogatanter på bodybalancen efteråt kunde jag stå ut med. Man kan inte få allt här i världen. Och jag struntar ärligt talat i om jag klarar av att hålla händerna vid öronen i krigaren 1. Jag är i alla fall grym på att göra tricepspushups! Och på att springa en mil.

4 kommentarer:

  1. men det braiga är att man faktiskt blir grymt mycket smidaigare av att köra yoga och balance ett tag!

    SvaraRadera
  2. Kul med pump, det var år och dag sen jag körde det. Gottar mig i alla SATS-pass som finns just nu för att ha massa kul strängar på träningslyran inför hösten. Pump är på min todo-list. :)

    SvaraRadera
  3. Sara: :)

    Andrea: Absolut! Och jag skulle inte vilja vara utan mina balance-pass. Men jag blir mindre smidig av att träna löpning så mkt som jag gör nuförtiden hur jag än beter mig (började ju med det i april), och om jag får välja så är jag hellre liiiite stelare och grym på att springa, än vig som en katt och inte i närheten av att klara milen under femtio. :)

    Mikaela: Ja, pump är grymt roligt! Jag blir i alla fall mer peppad av att köra skivstångsgrejer när jag har andra omkring mig än när jag måste göra det själv.

    SvaraRadera