fredag 12 juni 2009

Ösregn och studenter

Nu har det tutat i mina öron sen typ klockan nio imorse. Sveriges Radio Halland ligger i samma hus som en gymnasieskola, och de började härja rätt tidigt. Skojigt tycker jag. Syrrorna går på skolan, och jag har just stått ute i regnet en stund och sett dem sjunga från vagnarna. Och det spöregnar verkligen. Snabblunch nu, sen ska jag fixa ihop blommor och champagne till brudarna och hänga om halsarna på dem när vi möter upp dem i Norre katts park. Höll på att börja grina när jag stod längs vägen och såg traktorerna rulla förbi, för att det är så himla fint med glada människor som firar. Lovar att alla var mer eller mindre berusade efter en stabil champagnefrukost imorse, ingen tycktes bekymra sig om regnet som hälldes ner i studentmössorna. Som det ska vara då alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar