söndag 31 maj 2009

Maratoninspirerad!

Läser bloggar både på Funbeat och på andra ställen om folk som sprungit maran. Och jag blir lustigt nog så jävla peppad! Det spelar ingen roll att folk skriver att de har ont, att livet var ett helvete efter 30k och att de trodde att de skulle dö - jag blir ändå sugen på att springa. Egentligen är det rätt sinnessjukt. Jag, som för kanske ett halvår sedan tyckte att folk som sprang marathon var helt rubbade, vill testa en mara! Kanske ska jag ge mig på det nästa år? Fast jag kanske ska se till att överleva Vasaloppet först.

Hur som helst så är jag sjukt sugen på att ge mig ut och springa just nu. Men det går inte eftersom jag måste göra massa saker idag som jag har struntat i den senaste veckan. Nåja. Det är ju en dag i morgon också. Och om mindre än en vecka blir det lopp igen, den här gången ute i de västgötska skogarna! Har ingen aning om hur man beter sig inför såna saker, jag tänker i alla fall springa ungefär som vanligt den här veckan, det är ju ändå bara 10k det handlar om på lördag. Så måndag blir det ett 10k-pass i strax under 6.00-tempo, på onsdag långpass ca 90min och på torsdag 4-5k lite snabbare och lite styrka. Och så vanliga pump+balance på tisdag. Vila på fredag. Kommer bli en underbar vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar