söndag 10 maj 2009

115


J på min tjurskalliga vespa

Igår gjorde jag mat till min familj, och utsatte J för singstar tillsammans med systrarna, mamma och S. Det var fint. Och imorse tänkte vi äta frukost utomhus för det var så fint väder, och då hamnade vi på Örnaskolan av alla platser på jorden. Halvbisarrt att sitta och käka på skolgården där man fått en isboll i nacken och blivit förbannad och slagit till isbollskastaren så man fick hamna på enskilt samtal hos rektorn.

Och så luftade vi min söta vespa! Hon tjurade lite i början, och behöver nog en ordentlig service. Men hon gick att springa igång i alla fall.


Våfflor i Glassbo

På hemvägen stannade vi i Lintalund och kollade om våfflorna var lika goda som jag minns dem. Det var de.



Och jag ser som vanligt lite efterbliven ut på bild...

En bra födelsedagshelg, som för övrigt inleddes med frukost på sängen; kantarellmackor! Underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar