onsdag 26 november 2008

P och A pratade om julgranar i morse. De ska tydligen bli dyrare i år. Och med anledning av det tycker jag att vi kan lägga ner hela julen. Ge mig en flygbiljett till Island och låt mig slippa skiten. Det här var liksom sista argumentet. Inte nog med att de sociala prestationskraven är enorma under julhelgen, julskinkan obegriplig, sillen stendum, tomten ska vi bara inte tala om - nu är dessutom granen oförskämt dyr. Inte för att jag gillat tanken på att släpa hem ett barrmonster de senaste 25 åren heller, men det här kan väl ändå liksom vara spiken i kistan på folks julvurmande.

Missförstå mig rätt; jag gillar julen på sätt och vis. Det är fint att kunna vara ledig ihop med folk man tycker om, det är trevligt att äta god mat ihop och jag älskar allt ljus och alla fina röda kulor. Men jag pallar inte juleriet. Julklappar, julångest och julmat liksom, vad är dealen? Ge mig lugn och ro, ledighet och praliner. Sen är jag nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar