onsdag 26 november 2008

Förutom varför alla tycker om att fira jul så har en annan nygammal fascination för obegripliga beteenden dykt upp i mitt huvud idag. Nämligen killars eviga pillande på snoppen. Jag menar, det är väl okej om man är fem och heter Kalle, men är man över femton och vistas i offentliga miljöer behöver man väl för i helvete inte stå med båda händerna ogenerat innanför byxorna, pillandes och fixandes? När jag var på gymet idag dök det upp en snubbe som ställde sig typ två meter ifrån mig medan jag låg på en pilatesboll och gjorde crunches, och han hade inte bara händerna innanför vartenda litet klädesplagg som täckte hans arma underkropp, han stod dessutom och drog ut byxorna jäääättelångt ut, som om han tänkte stoppa ner en jordglob i dem eller nåt. Och jag tänkte att om han nu behöver vädra eller svalka av sig kan han väl gå in på toaletten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar