torsdag 9 oktober 2008

Distraktion och kryp i kroppen

Alltså, ursäkta, men "pojkvänsjeans"? Jag har uppenbarligen missat nåt, men att Katie Holmes drar på sig ett par för stora slitna jeans är tydligen värsta stora modegrejen. Dessutom är det inte hennes egna jeans om man får tro bloggarna, ånej, det är Tompans. Pojkvänsjeans. Så jävla dumt.

Jag har för mycket papper liggandes överallt. När högarna kommer för nära ägnar jag mig åt sånt där istället; kollar in fåniga bloggar om koftor och klackhöjder. Sen jag flyttade tillbaka till Sverige har jag samlat på mig typ tio olika formulär som jag borde fylla i och skicka iväg åt alla möjliga håll. FPA vill veta om jag verkligen, verkligen har flyttat utomlands och om jag isåfall tänker stanna länge, landstinget i Halland undrar samma sak fast tvärtom och vill veta var jag helst vill ha vård om jag blir sjuk och själv vill jag ha a-kassa när jag blir utlasad från SR, alternativt utkarantänad. I Stockholm lärde jag mig läskiga saker om min anställningsform som jag försökt förtränga, men som kryper sig på när man minst anar det och nu är jag lite frustrerad.

Tog en sväng förbi min lilla vespa på väg hem och drömde om första åkturen. Men jag är ju så rädd om livet så det blir inget med det förrän jag skaffat en hjälm. Så om nån sitter på en tjusig vespa-hjälm (inga hiskeliga saker med målningar, eldar och seriefigurer på tack, och inga stora plexiglasvisir) så är det bara att höra av dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar