torsdag 25 september 2008

Orkestrar och handboll



Polisorkestern som kom bort kvalar lätt in på min topp tio-filmlista. Helt underbar. Det hära medlemskapet i den lokala filmklubben ser ut att bli en succé.

Årtiondets dyraste lunch har förtärts i Båstad idag. Men satan vad gott. Och jag tycker att man förtjänar sånt. Per visade mig Italienska vägen, och det kändes som att jag åtminstone kunde tänka mig hur det ser ut i Italien. Vilket egentligen mest ledde till att jag blev ännu mer sugen på en ny vespa.

Ikväll ska vi se på handboll. Det känns precis lika konstigt som när jag och Tommy såg på ishockey i Islandia. IFK Mariehamn spelade väl typ i division trehundra och det var ungefär lika hög nivå på spelet som i en knatteliga. Men kaffet serverades i brunvita plastkoppar och man kunde köpa kokt korv i mugg. Bara en sån sak. Jag brukar tycka att handboll är en töntsport när det är VM och annat på tv. Återstår att se hur det ter sig i verkligheten. Men satan vad jag underhåller mig på fritiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar