torsdag 25 september 2008

Killgrejer och tjejgrejer



Det visade sig vara över förväntan roligt att se på handboll. Synd bara att hela laget inte kunde vara lika bra som 11:an och målvakten. Och det där pissmålet i slutsekunderna kunde de låtit bli att släppa in. Men i det stora hela en rätt njutbar upplevelse. Det är nånting med sporthallar alltså. Jag kan inte riktigt låta bli att tycka att det är rätt festligt. En liten besvikelse dock att kaffet kom i pappmuggar och att det var svårt att förstå hur lottsystemet funkade.

Och så gjorde jag världens fånigaste och tjejigaste grej i pausen. Jag fick syn på ett ex (och med tanke på att det är ungefär trehundra år sen jag bodde i den här stan så är det ett många år gammalt ex. Inte nytt och jobbigt alltså) och gömde mig instinktivt bakom en pelare tills han hade köpt kaffe klart. Jag GÖMDE mig alltså. Herregud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar