lördag 13 september 2008

Lördagförmiddag med Anders Eldeman

Anders Eldeman försöker få mig att känna mig dum. Jag hatar när det är filmmusik i Melodikrysset. Hur i hela friden ska man veta vem som komponerat?

Nåja.

Igår upptäckte jag en dålig sak med mitt jobb. Jag höll nämligen på att somna när vi var ute och drack öl igår. Och det skedde inte vid tretiden på natten efter två flaskor vin, utan halv åtta på kvällen efter en och en halv öl. Men fiffig som jag är kom jag genast på en lösning. Eftersom problemet inte är att jag är trött, utan det faktum att folk kan tro att jag är full och tragisk som somnar på krogen så är den självklara lösningen förstås en slags skylt som säger att "jag jobbar med morgonprogrammet i din jävla lokala P4-station, okej!". Således kom jag på att vår lilla redaktion borde ha en gängjacka där det står nåt i stil med det där på ryggen. Tänk vad fint det vore. Jag ser framför mig en midjekort, kraglös jacka i glansigt rosa tyg med glittriga applikationer på ryggen.

Eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar