lördag 2 mars 2013

Status kvällen före start

Jag sitter på min säng i Transtrand. Utanför tjuter vinden - det är nog nästan stormstyrka i byarna.

I resten av huset irrar folk omkring och letar efter grejer, diskuterar valla och funderar över när man måste vara vid starten imorn. Mina skidor är vallade efter konstens alla regler (kallvalla säger alla tillverkare. Jag kör på Rodegrund täckt med några lager Blå extra. Sen ett par lager rött innan jag avslutade med ett par lager violett) och nu har jag bestämt mig.

Det blir start imorn. Om jag inte vaknar och känner mig sjuk igen förstås. Det enda som finns kvar av förkylningen är lite snor, annars mår jag bra.

Men jag är fullt medveten om att det inte är en Therese i toppform som ställer sig på startgärdet imorn. Och jag har lovat mig själv att vara lyhörd - känns det konstigt och dåligt så bryter jag.

Kom igen Vasaloppet 2013 - nu kör vi!

1 kommentar: