fredag 19 oktober 2012

Just idag är jag inte stark

Det här med att rycka upp sig. Se de ljusa sidorna i livet. Tänka på det som är positivt och roligt.

Vilket skitsnack.

Jag vet inte hur du fungerar, men det finns inget mellanläge hos mig. Antingen är jag högt uppe bland molnen eller så är jag långt ner under marken. Orden "trevligt" och "lagom" existerar inte i min värld.

Och jag gillar det. Jag gillar att livet svänger. Det är kanske inte alldeles fantastisk när jag är i de allra djupaste dalarna, men å andra sidan är topparna det som gör livet värt att leva. Och om alternativet skulle vara nåt slags medel-blaha så är jag inte intresserad.

Men det där med att rycka upp sig. Jag tror inte på det. Jag tror på att vara där man är, oavsett om det är långt ner eller högt upp. Ta vara på dina känslor, oavsett om de är mörka eller ljusa. Och om det för stunden känns som att det bästa är att ligga i soffan och käka choklad och grina en skvätt så är det kanske just det du ska göra. Imorgon är en annan dag. Då kanske det känns roligare. Eller så gör det inte det. Men ingen känsla är dålig, och jag tror att det är bättre att acceptera att det finns miljoner jobbiga, fantastiska, märkliga eller sköna känslor och känna att det är okej att ha alla dem i sig, än att gå runt och tänka att man borde rycka upp sig. Vad händer om du inte klara av att rycka upp dig? Är du en dålig människa då?

Nej.

Du är mänsklig.

1 kommentar:

  1. Att lyssna på och "reminisca" lite.
    http://www.youtube.com/watch?v=J5RdjEvvN8A
    (Apropå din rubrik)

    SvaraRadera