torsdag 13 september 2012

Hallands rullski 2012 - the movie!



I söndags rullade knappt femtio skidåkare drygt ett halvt Vasalopp i Hallands inland från Simlångsdalen till Hyltebruk. Supergiganten Tobias Westman var med såklart, och han var lika kaxig som vanligt och när det drog ihop sig till spurtstrid hade tvåan Dan Moberg inte en chans. Det skiljde måhända bara nån sekund mellan de båda, men Westman hade det som vanligt under kontroll. Och på damsidan var råstarka Fia Jobs ensam i D21, som vanligt. Förra året stökade en bruten stav till hennes lopp, men hon slog ändå banrekordet med någon minut. I år krossade hon sitt eget rekord med hela 13 minuter! Fia är grym. Hon hade dessutom ett mindre koppel herrar som låg bakom henne typ hela vägen...

Min fina klubb SIF arrangerade tillsammans med SK Hylte, och Johan dokumenterade det hela. Så, I give you Hallands rullski 2012 - the movie. Rullskidsporr när den är som bäst!

2 kommentarer:

  1. avis på er som behärskar rullskidor!

    har för mig att du investerade i tävlingsdräkt för skidor förra året, är det värt det tycker du? jag är sugen... du såg då snabb ut när du susade förbi mig i Vasaspåret innan Smågan iaf ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag köpte tävlingsdräkt med klubbnamn och sponsorer och grejer. :) Vettetusan om den gör mig snabbare, men jag känner mig snabb i alla fall. Och det är skönt att inte behöva bekymra sig om vad man ska ha på sig på skidloppen, precis som jag ju aldrig behöver fundera över vad jag ska ha på mig när jag springer lopp, då åker ju tävlingslinnet på. Dessutom är jag ju stolt medlem i alla mina klubbar, och då är det kul att dra på sig en klubbdräkt och känna gemenskap med de andra. :)

      Radera