tisdag 27 december 2011

Snölängtan och träningsångest

Jag kan inte låta bli att tänka på förra året. Vid den här tiden på året åkte jag skidor. Hela tiden. Jag försökte utnyttja varje ljus timme efter jobbet till skidåkning. Och det är natursnö vi snackar om.

I år finns det inte ens konstsnö på rimligt avstånd. Jag blir så ledsen.

I trettonhelgen har jag och Johan ett rum bokat i Gopshus, i princip på Vasaloppsspåret. Men av de rapporter jag får från trakten så verkar det i princip vara barmark på massa ställen i Dalarna. Urtråkigt!

Hur ska det gå? Kan man åka Vasaloppet utan att åka särskilt många mil skidor tidigare under säsongen? Hur kommer det kännas? Hur kommer det bli? Jag känner mig orolig.

Rullskidorna används åtminstone ganska flitigt. Igår fyrtiofem minuter annandagsrunda mellan hemkomst från julfirande och bio...
...och på juldagen testade jag något så absurt som terrängrullskidor som man kan köra på grusväg. Kändes skumt. Och eftersom det var lite mantagervadmanhaver-läge med lånade pjäxor i storlek jättestora och tio centimeter för långa stavar så var det mest på leknivå. Festligt var det hur som helst.

3 kommentarer:

  1. Ja rullskidsäsongen blev visst lite oönskat lång...

    SvaraRadera
  2. I Orsa Grönklitt samt Garberg finns det mkt snö och skidspår, det ligger inte många minuter från Mora. Det är stor skillnad på högland och lågland här i Dalarna just nu /Jonna

    SvaraRadera
  3. Lotta: Eller hur! Nog för att det är kul med rullisar, men det finns ju gränser.

    Jonna: Tack!! Vad glad jag blev nu. Garberg ligger ju precis bredvid där vi ska bo. :D

    SvaraRadera