tisdag 12 juli 2011

Tre veckors snabbhetsträning

Med fasa har jag så smått insett en konsekvens av att jag inte tog mig under 48 minuter i lördags - det innebär nämligen att jag måste springa sådär fasansfullt fort igen om inte alltför lång tid. Jag försöker intala mig själv att det inte kommer bli riktigt lika jävligt på Falkenbergs stadslopp den 30 juni som det var i lördags, men det är alltid jävligt att springa så snabbt man kan på en mil. Även om det finns grader i helvetet så är det ett helvete oavsett.

Nåja. Med det sagt så får jag väl erkänna att det inte är något som avskräcker mig precis. Det känns snarare kittlande och sjukt roligt. Och jag har ju faktiskt tre hela veckor på mig att bli starkare och snabbare!

Jag tänkte börja idag. Inspirerad av Miranda ska jag alldeles strax ut och köra 5x1000m + 10x200m. Ett riktigt köttarpass som jag kommer ångra bittert medan jag håller på, men som kommer vara helt fantastiskt när det är över.

1 kommentar:

  1. Bra pass det där som garanterat kommer göra dig snabbare! Brukar själv köra något liknande fast med 5km snabbdistans följt av 10x200m, det är grymt! ;)
    Skickar dig massor med pepp, nästa gång du kör milen kommer du fixa sub48!

    SvaraRadera