torsdag 3 mars 2011

18795

Förra året var mitt startnummer ett tjusigt palindrom. Så är inte fallet i år. Men jag tror att 18795 är ett fantastiskt startnummer ändå. Jävlar vad jag och min nummerlapp ska åka!

Vill du följa mig via sms så är det bara att göra som Vasaloppet säger att man ska göra - skicka ett sms till 72777 med texten VASA VL 18795.

För övrigt så tyder allt (det vill säga väder och vind och grejer) på att det kommer bli rysligt snabba spår på söndag. Det är delvis helt strålande, för det blir lätt att staka när det är platt. Men det betyder också att risken för nerförsbackkrockar ökar markant. Jag är inte direkt någon stjärna på utförskörning och vill helst att det ska gå ganska långsamt alternativt att jag får vara ensam i spåret och kan bromsa lite med ena skidan. Men det går ju inte när det är tusentals andra åkare omkring en. Och tänk dig då att jag förmodligen kommer vara omgiven av en massa åkare som känner precis som jag inför nerförsbackarna... Faktum är att jag inte är det minsta nervös inför backarna upp mot Risberg eller den tunga biten strax innan Evertsberg, nä, vad jag fruktar mest är backarna ner mot Oxberg. Riktigt otäcka.

Hur som helst. Jag tror på en snabb vinnartid, och på att de som siktar på medalj i år kommer att få det jobbigt. Och jag kommer också att få det jobbigt att nå mitt mål - att komma bland de 6800 första i mål. Förra året skulle man haft en tid på runt 7.50 för att hamna där, året innan dess var tiden något långsammare. I år kommer det förmodligen gå fortare. Och eftersom jag är en mes som inte vill åka fort nerför så kommer jag nog förlora en del tid.

Wellwell. Ingen idé att bekymra sig över det. Nu ska jag äta ostkaka.

2 kommentarer:

  1. Ta rygg på någon bredaxlad och kör så det ryker! det kommer att gå fint. Är spåren fina är det "bara" att parkera sig i dem. ;-) Have fun!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer givetvis att skicka ett SMS så att jag kan följa dig! :)

    SvaraRadera