fredag 17 september 2010

Ultranervös

Jag måste fokusera! Bort med jobbiga jobbtankar, bort med sömnbrist, bort med frustrerade politikfunderingar. Just nu springer mitt liv fortare än vad jag gör, det är fan inte lätt att hinna med. Jag skulle vilja ha ett litet rutsystem för mitt liv, där jag kan spalta upp och pluppa in allt jag måste göra och tänka på i klart och tydligt avgränsade små fack.

Idag borde jag till exempel ha haft ett jobbfack som började klockan fem och slutade klockan halv tolv. Politikfunderingarna borde jag knölat ner i förtidsröstafacket som inföll klockan tre igår i eftermiddag. Sömnfacket borde jag ha haft återkommande hela veckan mellan klockan nio på kvällen och kvart i fem på morgonen och gärna en kvart på eftermiddagen också. Men så har det inte blivit. Helvetehelvetehelvete.

Nåväl. Det är aldrig för sent att börja. Från och med nu befinner jag mig i loppuppladdningsfacket, och där tänker jag stanna ända fram till starten går i morgon bitti klockan sju, med undantag för ett minilitet politikfack klockan åtta ikväll när SVT kör slutdebatt.

Sååå, vad händer i mitt uppladdningsfack?

Jo, jag konstaterar att det kommer bli lite kyligt i morgon. 10 grader och regnrisk. Men jag gråter inte för det! Det är bara att packa sopsäcken och lite ombyte för säkerhetsskull. Jag konstaterar också att jag inte vet vad jag sysslar med. Jag ser Uppsala monster tur som ett studiebesök i ultravärlden. Jag vet inte vad jag ska äta och hur, jag vet ingenting om hur min kropp kommer att reagera efter tre och en halv timmes löpning för längre än så har jag aldrig sprungit, och jag vet framför allt inte hur min knopp kommer bete sig. Kommer jag vilja ge upp? Hur kommer jag i så fall tackla det? Kommer jag vara glad? Kommer jag vara ledsen? Vad kommer jag tänka på?

Det ska hur som helst bli så jävla kul att hoppa in i en löparbubbla och få glömma bort allt annat för några timmar. Jag ser fram emot det.

(Man ska förresten tydligen kunna följa loppet på nåt sätt via jogg.se. Jag har faktiskt ingen aning om hur, men det kanske visar sig under morgondagen)

Uppsala monster tur förra året, den här gången är det jag som kommer springa runtruntrunt på den där banan!

5 kommentarer:

  1. Stort lycka till! Ska tänka på dig imorgon när jag själv befinner mig på bröllop - lite skillnad där.

    SvaraRadera
  2. Lycka till Therese! Du är grym, tvivla inte på dig själv. Kom ihåg att det är det där du älskar - springa låååångt!!

    SvaraRadera
  3. Tänk på att det är många, många som skulle vilja byta med dig! Det kommer att gå bra!KRAM

    SvaraRadera