lördag 4 september 2010

Som en motvillig tonåring

Jag har tusen borden. Jag borde till exempel springa långpass idag. Gärna med inslag av tävlingsfart nånstans i mitten. Jag borde planera nästa vecka, både träningsmässigt och jobbmässigt. Jag borde boka ett vandrarhem i Uppsala inför Uppsala monster tur. Jagbordejagbordejagborde.

Och jag gör ingenting. Som en tjurig tonåring gör jag ingenting. Eller jo, jag gör massor. Massor av oväsentligheter. Surfar skitsaker. Dricker för mycket kaffe. Funderar på vilken glass jag helst vill äta. Tittar på Rune Larsson på URplay (tack för tipset Sofie!). Det är ungefär som på universitetet när man pluggade inför en tenta. Allt annat var roligare än att läsa i böckerna. Dammsuga till exempel.

Men det kanske är sunt. Jag kanske inte vill springa långpass idag. Och jag har ju faktiskt hela veckan på mig.

1 kommentar:

  1. man borde alltså göra lite tvärtom på något vis. När det är tentadax borde man planera in en himla massa träning och när det är lopp och/eller städning som ska göras ha en tenta hängandes över sig.
    vet i sjutton hur förstås. Men det kanske räcker att TÄNKA det? Fast så lättlurad är inte ens jag. ;-)

    SvaraRadera