lördag 28 augusti 2010

Vem behöver vibrationsträning...


...när det finns knögglig nylagd asfalt? Jag har inte slutat skaka och hacka tänder ännu efter gårdagens rullskidspass. Jag ser nästan en affärsidé framför mig - vibrationsträning utomhus på fyra hjul, du blir inte bara en bättre skidåkare, du blir samtidigt stark som en oxe eftersom du måste balansera upp den instabila marken hela tiden. Eller så söker jag jobb som asfaltsingenjör och lägger ordentlig asfalt som man inte behöver hacka sönder tänderna när man åker på.

5 kommentarer:

  1. Haha! Det är nog en ganska bra idé! Affärsidén det vill säga. Asfaltsläggare är nog ingen hit. Varmt och rökigt samt oskyddad i trafiken. Du får ta med dig en bettskena nästan gång :).

    SvaraRadera
  2. Rullis! Jag är så impad att du inte lagt ned efter en säsong utan fortsatt även om det är tufft (jag valde ju då den andra vägen...). Du måste ju ändå ha en rätt bra teknik vid det här laget, hur känns åkningen, känns det bekvämt och vant nu?

    SvaraRadera
  3. John: Hehe, nä, jag tror nog innerst inne att jag skulle tröttna på asfaltsingenjörsjobbet... Bettskenan är uppskriven på min inköpslista, det kanske förbättrar åkningen något. :)

    Mikkan: Jag är rätt impad själv faktiskt. :P Jag är ju egentligen livrädd mest hela tiden när jag åker, alla småstenar och kurvor ser jag som direkta hot mot liv och lem. Och därför är jag ingen vidare rullskidåkare. Men jag tänker att det kanske kommer efter några pass. Det blir lite som att börja om, jag har ju tekniken i mig efter alla mina snömil, men det är svårt att åka tekniskt fint när jag bromsar hela tiden eftersom jag är så rädd. Men hinder är ju till för att övervinnas! :D

    SvaraRadera
  4. Fast det är INTE samma sak. De där svängningarna är på en helt annan än kroppen egna och kan vara skadliga vilket t.ex. Powerplate träning inte är...

    SvaraRadera
  5. Ingmarie: I know...jag var lite ironisk och lite upprörd över vilken skitasfalt nån lyckats få ner på marken. Ska man asfaltera om kan man väl åtminstone lägga fin asfalt liksom. Jag vill helst av allt inte vibrera när jag åker rullskidor. :)

    SvaraRadera