tisdag 31 augusti 2010

Får man springa här?


Jag rekar lite. Har cyklat in genom porten i muren in till Fredriksskans IP och känner mig lite smått förvirrad. Trots att grinden var öppen känns det inte riktigt som att jag har lov att vara här. På gräsplanen håller en snubbe på att övar spjutkastning, en tjej står vid höjdhopparmattan och diskuterar med någon som skulle kunna vara en tränare och vid ena långsidan står ett gäng med likadana träningsoveraller och hänger över staketet. Löparbanorna är tomma och det rycker i mina tår av lust att ta mig an tartanen. Men inte ikväll. Idag har jag bestämt mig för att turistcykling är bästa sättet att varva ner efter en tung arbetsdag. Men till imorgon ska jag ha tagit ett beslut om jag känner mig modig nog att kliva in på de där banorna och köra intervaller.

3 kommentarer:

  1. Det är väl bara att köra på! Frågar någon vad du gör där så är det bara att svara att du tränar för VM :).

    Akta dig för spjut bara!

    SvaraRadera