måndag 24 maj 2010

Terrängskoorgie!


Ibland undrar jag alltså. Hur snabb i vändningarna kan man vara? Kan man verkligen motivera ett inköp av terräng/orienteringsskor efter ett orienteringsförsök och en dröm om att flyga fram som en vindpust över fjället i resten av mitt liv?

Hur som helst har jag tillbringat en lång stund dreglandes över bilder och specifikationstexter på olika sajter. Utan att ens ha satt foten i ett enda par av alla skor jag längtar efter så klappar hjärtat lite extra hårt för Inov8 X-talon ("Aggressivt mönstrad lågprofilssula av friktionsgummi ger optimal löpkänsla"...smaka på den!) och Icebug Spirit-L OLX ("mycket lätt orienteringssko med enastående löpkänsla...Specialutvecklad fotformad läst och slimmad, flexibel sula för optimal markkontroll och korrekt anatomisk rörelse"...mumma!). Jag kan knappt vänta på att få ta mig till ett ställe där de finns i verkligheten och testa!

Någon som har erfarenhet av nåt par av skorna?

1 kommentar:

  1. Träningsglädje1 juni 2010 kl. 13:29

    yes jag har innovatesen. har bara snö- och issprungit med dem men de är fantastiska!

    SvaraRadera