lördag 29 maj 2010

Snälla nån, lås in mitt bankkort

Jag borde ha förstått att den här dagen skulle sluta illa. Det började med att jag ville åka på loppis mitt ute på landet. På mittpålandetloppisar hittar man alltid massa dumt som man tror att man behöver, oftast lite trasigt men det tänker man inte är något problem för man kommer ju laga grejerna. Yeah right. Där hittade jag hur som helst en jättefin hallampa med teakfäste. Dåliga sladdar förstås, så jag måste laga den.

Sen for vi vidare till en sportaffär för att kolla på byxor som andas och som vill följa med när vi ska vandra i sommar. Det slutade med en ny löparjacka, en till av min favoritlagertvåtröja ("jamen det är ju snart vinter igen och då kommer jag vilja ha att byta med") och så de dära byxorna. Hade jag inte hållt fast mig själv hade det slutat ännu värre.

Och nu då. Jo, nu sitter jag och spanar på bilder från Icebug24 förra och förrförra året och kollar vad de har för utrustning. Jag kan inte för mitt liv begripa hur de får rum med allt man måste ha med sig i sina små ryggsäckar. Men hur som helst så har jag spanat på ryggsäckar på nätet tills ögonen gått i kors, och jag har hittat ett ställe här i närheten som har både kompassen jag vill ha och mina Inov8 x-talons. Och så säger de att löpning är en så materialfri sport. Right, det beror nog på vem som utövar den. Är man prylgalen så är man. Suck.

Och jag som borde pensionsspara.

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det där. Jag vill också ha ALLT! (För det kanske gör mig lite lite bättre...) :) Det borde finnas någon tjänst där det går att spärra sitt bankkort så det bara fungerar på vissa affärer (typ som ICA, för man har jag hört ska vara bra..) och inte fungerar på andra (klädaffärer, sportaffärer, skoaffärer..) :)

    SvaraRadera