söndag 2 maj 2010

Löpning bland kor

Kossorna

Tack vare Träningsglädje-Sara upptäckte jag nya marker idag. I min version blev hennes runda drygt 13 kilometer, alldeles lagom för en morgonjogg. Jag sprang bakom världens bästa berg ut på landet och hängde med kossor. Extra plus för att Wapnö gård låg typ mitt på sträckan så att jag kunde använda deras toaletter...

Den här veckan har inneburit mycket löpning, trots tre vilodagar har jag kommit upp i 6 mil vilket är mycket för att vara mig. Däremot har jag varit dålig på den alternativa träningen och på min smidighetskamp. Oh well, imorn börjar en ny vecka. Och nu börjar det bli dags att fundera på allvar hur jag ska toppa formen till Göteborgsvarvet. Fast... Det finns ju så mycket roligt man kan syssla med som inte handlar om formtoppning inför en asfaltshalvmara. Mest av allt är jag sugen på att ge mig ut och springa terräng, och gärna obanat. Fy tusan vad roligt det vore!

Wapnöslätten

3 kommentarer:

  1. åh vad grönt det var på slätten!! var kossorna nyfikna?? de sprang ju ut häromdagen. :)

    SvaraRadera
  2. Då bara MÅSTE du ju sikta på tjurruset i oktober. Så obanat det kan bli! :)

    SvaraRadera
  3. Sara: Haha, ja, det var dom, minst sagt. Så fort jag kom springandes så kom de skuttande och ville kolla vad jag sysslade med. :)

    Mikkan: Ja, vem vet, det kanske blir min höstutmaning?

    SvaraRadera