torsdag 4 februari 2010

Jag har ingen plan!

Först sken solen helt vårlikt...

Ibland är livet sådär härligt att det liksom inte känns riktigt på riktigt. Som när man slutar jobba klockan två och kan ge sig iväg för två timmars själavårdande skidåkning i strålande solsken innan skymningen faller. Med skymningen idag kom för övrigt en mäktig dimma inseglandes. Jag kände mig lite som att jag var med i Nya hyss av Emil i Lönneberga och att det uschliga snöovädret där Alfred höll på att stryka med var på intågande. En illavarslande dimma, liksom. Sista kilometrarna blev en liten kamp mot klockan och termometern, och det gjorde det hela lite mer spännande.

...sen kom dimman.

Men en sak som slog mig där jag stakade fram var - jag är helt planlös! Jag har mina mål och utmaningar, men jag har inte en enda plan. Min skidåknings-"plan" består av mängd, mängd och åter mängd. Jag verkar nånstans på vägen ha bestämt mig för att det är den spikraka autobahn som ska leda mig mot framtida segrar. Många mil i spåren = ett lyckligare Vasalopp? Vad har jag fått det ifrån?

Fast sen tänkte jag ett varv till och insåg att det är det enda jag vet. Så hur skulle min plan annars se ut?

6 kommentarer:

  1. Jag håller med... Det var en av de största anledningar att jag började med skidorna. Ett ex sa till mig att ju mer man stoppar in (träning, mängd, skidåkning alltså) dessto mer får man ut... :)

    Du är så grymt duktig att köra. Jag har ingen skidmotivation... ahhh... halvjobbigt att ta beslut om ev seedningsloppet i helgen också.

    SvaraRadera
  2. Så skönt det ser ut att åka en vanlig vardagseftermiddag!

    Och jag tror inte alls du gör fel med att nöta mängd. Känns som tekniken kommer ju mer man åker på nåt sätt.

    SvaraRadera
  3. Det där såg riktigt skönt ut! Hoppas på en tur på söndag, men helgen ser lite fullspäckad ut!

    SvaraRadera
  4. Tack, det kan behövas. :)
    För mig har det blivit tvärt om. Jag har inte haft möjlighet att åka så många mil som jag skulle ha velat. Därför har det blivit att jag har planerat hur varje pass ska se ut. Jag skulle dock vilja ha några fler mils träning. Och jag tror som ovan att tekniken kommer med milen. Du har säkert grym teknik. Sedan sägs det att 30 skidmil på snö ofta ses som ett minimum för den som vill klara Vasaloppet. Go girl!

    SvaraRadera
  5. Jag har en plan till dig. ;-)
    Du har väl sett Davoslägret? (Kolla på min blogg)

    SvaraRadera
  6. Oj oj, vad härligt det ser ut!!

    SvaraRadera