onsdag 11 november 2009

Marathon och målsättningar

Jag väntar ut halsontet och håller tummarna för att det bara var en liten sån där kullerbytta som kroppen ibland gör för att störa ordningen och jävlas lite. I så fall är allt säkert tillbaks till normalt i morgon igen.

Har spenderat dagen med att fundera över mål och mening. För tillfället känner jag mig mer som 19 år än 26, det finns liksom ingen styrsel och ordning. Jag har lite drygt sju månader framför mig av trygghet, efter det väntar avgrunden, eller kanske äventyret beroende på hur man väljer att se det. Sju månader med säker anställning, sen är jag i fritt fall eller bara fri. Jag försöker välja det senare i båda fallen. Och det passar rätt bra att ägna årets tråkigaste och hemskaste månad åt att fundera över vad jag tycker bör ske efter de där sju månaderna.

Och medan jag promenerade längs Themsen i helgen slog det mig att det kanske är så att jag ska skaffa mig ett ordentligt jävla mål med min löpning också. Som London marathon. Har funderat lite på var jag ska göra maradebut. Kommer förmodligen inte bli Stockholm 2010 eftersom det är så tätt inpå Göteborgsvarvet, och frågan är om det ens är realistiskt med en mara överhuvudtaget 2010. Så då får jag väl sikta på 2011. Men vilken mara ska det bli? Har hört fina saker om Berlin till exempel. London vore fint, men är väl omöjligt att debutera på eftersom det är så många som slåss om platserna. Så, vad säger ni? Var ska jag springa 42 kilometer 2011?

5 kommentarer:

  1. klart du ska ha en riktig jäkla målsättning! och marathon 2010 är absolut ingen omöjlighet för dig...

    SvaraRadera
  2. Klart att du ska! Jag kommer att springa Stockholm 2011, men har fegat ur på 2010, det kändes för nära inpå...

    SvaraRadera
  3. Du är så grymt imponerande!! När jag sprungit lika länge ("kort"?) som dig fanns inte marathon på kartan ens! Tveksamt om jag ens skulle våga anmäla mig till en halvmara. Knappt ett millopp :)

    Klart du ska spring i sthlm nu 2010!! Skynda att anmäla! (Och ja, varvet är för nära, men du kan ta det lite lugnt där och spara krafterna till maran, det funkade för mig iår)

    SvaraRadera
  4. Sara: Säger du det så... :) Jag får nog fundera ett varv till på det.

    Russin: Då kanske vi står på startlinjen tillsammans 2011? :)

    Andrea: Vad snäll du är! :) Fast frågan är väl om jag är imponerande eller bara lite dum..? Sen tänker jag att just pga min korta löpkarriär så kanske jag inte pallar en halvmara och sen en mara två veckor senare. Men jag får se. Det är ju onekligen lockande. :)

    SvaraRadera
  5. Det finns ju en massa småmaror också som du kan fundera på. Själv debuterade jag i Sunne tillsammans med endast ett 50-tal löpare och det blev väldigt prestigelöst på nåt sätt. Kolla marathon.se eller marathonsallskapet.se för mer eller mindre kompletta listor över alla landets marathonlopp!

    SvaraRadera