söndag 4 oktober 2009

Harmoni


Kings of convenience - kan beskådas på Mejeriet i Lund ikväll. Om man inte måste upp och jobba astidigt imorn förstås, och inte orkar köra bil hem mitt i natten.

Dagens långpass på rullskidor ställdes in av uppenbara skäl. Det blåser halv storm utanför fönstret. Cyklade istället bort till gymmet och gick på bodybalance som vanligt på söndagar. Och bannemig om inte den cykelturen kan räknas som nåt av det jobbigaste jag gjort den här veckan. Sidvind omväxlande med motvind, och allt i form av kastvindar av stormstyrka typ.

Istället har jag pysslat med och tagit hand om all min träningsutrustning. Rullisarna har fått en kärleksfull tvätt, nya stänkskydd på bakhjulen eftersom jag råkat krossa dem i ett fall och stavarna har fått sig en omgång med diamantbrynet. Vätskebältena har blivit ordentligt diskade och torkade, träningskläderna har blivit sorterade och vikta i snyggare små högar i sin garderob och skorna har rensats på skräp i sulorna. Jag känner mig helt harmonisk och tillfreds. Sitter och lyssnar på Kings of convenience nya platta och väntar på att linssoppan ska koka klart. Jag älskar söndagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar