torsdag 3 september 2009

Inga kilometrar alls vs. 66 mil

Slottsskogen i söndags

Jag har visst väldiga problem att ta mig något för idag. Hade tänkt springa i det underbara regnet innan, men bestämde mig för att gå hem och vila lite. Den här veckans arbetsdagar har visst slitit ordentligt på mig. Jag kunde ju springa "senare". Nu är det senare och jag är inte ett dugg piggare. Det blev visst en oplanerad vilodag idag.

Istället roar jag mig med att kolla liveresultaten från 6-dagarsloppet i Spring för barnen. Fatta att Lars Christoffersen från Danmark sprungit över 66 mil! Och att han kommit 6 mil längre än tvåan i herrklassen. Jag lyfter på hatten och vågar inte gissa hur långt han kommer ha hunnit när alla sex dagar är över.

5 kommentarer:

  1. 66 mil? Och han borde ju hinna några till! Coolt!

    SvaraRadera
  2. Det är fräckt! Hur fräckt som helst. Var där och kollade på dem i går och vissa hade ju tveksamt löpsteg men det är hur fräckt som helst! Och så säger vissa att det bara är "dårskap"... Va?

    SvaraRadera
  3. En vilodag kan vara bra da och da!

    SvaraRadera
  4. @Snorkis: Extremt coolt! Jag fattar inte hur deras kroppar orkar.

    @Johan: Ja, löpstegen såg rätt märkliga ut redan i söndags vill jag minnas...men jag antar att de kommit på ett energieffektivt sätt att springa, och då kanske man ser ut sådär. :) Angående "dårskapen" så är det alla andra som är dårar och ultrisar som är normala. Eller? ;)

    @Parislisa: Mjo, en vilodag då och då är bra för kroppen och själen...men jag hade ju löpningsvilodag i tisdags och hade planerat att springa lite snabbdistans igår. Gillar inte oplanerade vilodagar. Men men. Nu blir det backpass idag istället! :D

    SvaraRadera
  5. Visst är det så! Alla normala springer långt och länge. De som bara sitter still är knäppisarna! Så det så!

    SvaraRadera