måndag 17 augusti 2009

Vad ska det bli av den här veckan?

Det är nästan så att Midnattsloppet försvinner mitt i min halvmarayra. Och det vore ju dumt. Bara några dagar kvar nu, och jag har ingen aning om hur jag ska lägga upp den här veckan.

Jag vill:

1. Träna snabbhet. Det vill säga, göra ett nytt försök med intervaller. Kanske 5x1000 i 4.45-tempo. Problem: Jag är slö. Jag har ont i magen. Jag orkar inte.

2. Evighetsintervalla. Du vet, de där fyra-fem långetapperna som man gör på en dag. 4x7k känns som ett schysst upplägg. Men är det inte bara kontraproduktivt att köra sån mängd dagarna innan ett millopp? Men när sjutton ska jag annars hinna om jag inte gör det den här veckan?

3. Långpassa. Men det har jag verkligen ingen aning om hur jag ska få tid till.


Jag borde:

1. Köra snabbdistans. 5-7k snabbt.

2. Köra 10-12k i tröskelfart. Jag har inte gjort ett milpass på tusen år.


Det känns som om tiden försvinner ur mina händer. Bara en veckas semester kvar, och det känns som om jag får frossa av arbetsångest. Blir handlingsförlamad.

(Fast okej då, medan jag sitter och skriver det här så kryper den där sköna känslan på mig, den där som säger "ååååh, springa intervaller!! vad roligt!"...)

2 kommentarer:

  1. Konstigt... dendär intervallkänslan besöker aldrig mig. Orättvist. (Om det då inte gäller evighetsintervallerna).

    Kul det lät med 4x7; men kanske du kan ta dem efter midnattsloppet?

    SvaraRadera
  2. Det kan nog vara nyhetens behag som spökar i min hjärna när det gäller intervallerna...det är ju roligt att springa fort när jag aldrig nånsin gör det annars! :D Och jag gör nog som du säger, evighetsintervallerna får vänta. Får ta dem en helg nån gång framöver istället.

    SvaraRadera