onsdag 5 augusti 2009

Träningsvärk...

Jag tror triceps är min favoritmuskel att träna. Och baksida lår. Och axlar. Sitter just nu och myser lite över träningsvärken i just de här delarna på kroppen. Visserligen är värken ett tecken på att jag varit lite slö på senaste tiden och inte styrketränat ordentligt, men det känns ändå rätt gött att ha lite ont.

Snart ska jag åka ut i skogen och hälsa på J:s familj. Gör mitt bästa för att pressa in ett löppass innan vi åker. 45-55 minuter, det vill säga 8-10k är väl tanken. Om en knapp timme. Och imorn blir det långpass på landet. Ska försöka låta bli att springa vilse. Får väl ha med mig karta och kompass.

3 kommentarer:

  1. Jag håller med, triceps är the shit inför vasaloppet dessutom, både explosivitet/råstyrka och uthållighet. Meen, axlar och triceps är också mina svaga punkter, känns som att det är så för många tjejjer jag känner, undrar vad det beror på?

    SvaraRadera
  2. jag vet faktiskt inte. kanske är det helt enkelt bara svaga punkter på kroppen? fast jag tycker nog att båda går att få ordning på rätt snabbt med bra styrketräning. liggande tricepspress, enarms hantelpress, axellyft med skivstång och hantellyft åt sidan är favoritövningarna just nu. :) biceps och bröst däremot är skitsvåra... jag fick värsta grymma axlarna av att träna boxning och bocycombat ett tag. kanske nåt att testa?

    SvaraRadera
  3. Vore grymt med tuffa axlar, och vi lär behöva det dessutom (känner hur stakning på rullisar tar som fan på axlarna!), så box vore kanske nåt? Har tränat i en boxningsklubb en gång för många år sedan, det finns ändå där i bakhuvudet nånstans...

    SvaraRadera