fredag 24 juli 2009

Att springa hem från jobbet 2.0


Haverdal - Halmstad

Det här med att ta med sig löparkläderna till jobbet och sen springa hem från var vi nu befinner oss kanske ska bli min grej. Lite jobbigt dock när vi bestämt oss för att åka till Kungsbacka - tror inte att jag fixar sådär knappt 15 mil...

Idag var det Steninge som gällde. En underbart vacker liten kustpärla som ligger längs fina Kustvägen som går mellan Halmstad och Falkenberg. När vi packat ihop sändarryggsäckarna, rullat in sladdarna och låst fast datorerna var det bara att klä om. Fick skjuts en liten bit till Haverdal som ligger söder om Steninge, där cykelvägen in mot Halmstad börjar. Och så började jag springa. Har sällan haft det så lätt när jag sprungit! Nya miljöer att vila ögonen på, Sommar i P1 i öronen och magen lagom mätt och glad efter ett bananmellanmål en kvart innan första springsteget. Gullbrandstorp svischade förbi. Plötsligt stod det Ringenäs på skyltarna. Sen var jag rätt som det var vid Heagård. Och sen stod det inte längre "Halmstad" på skyltarna, utan "Centrum".

Jag är så glad att jag bestämde mig för att springa den här sträckan! Visserligen modifierade jag den lite längs vägen och valde att springa knappt 4k kortare eftersom jag kände att jag ville hem och packa. Men de kilometrar jag fick var verkligen helt fantastiska! Nästa gång ska jag reka lite mer och kolla ifall det är möjligt att börja lite längre norrut och springa lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar